Викия

WoWWiki

Лютый волк

5735статей на
этой вики
Добавить новую страницу
коммент.0 Share

Direwolf2.gif

Лютый волк в WCIII.

Direwolf.gif

Лютый волк призываемый провозвестником в WCIII.

Лютые волки похожи на обычных волков,но эти твари почти в два раза крупнее. Это могучие звери, достигающие в длину 2,4-2,8 м. и 270-360 кг. весом, и более известны как ездовые животные орков.[1][2] Столь же высокие, эти огромные волки имеют вытянутую клыкастую пасть выглядящую так, стловно они могут перекусить железный прут. Их глаза пылают алым. Цвет шерсти лютых волков может быть серого или чёрного цвета.[2] Dire wolves thrive in the northern regions of Kalimdor and in Mulgore. Though they can be trained as vicious combatants, most will avoid humans and other races, preferring to hunt down game. Untamed dire wolves hunt and fight much like their smaller brethren. Any substantial opposition will cause a pack to break off, looking for easier prey. Trained dire wolves will attempt to bite at vulnerable tendons in the legs or try to pierce the necks of opposing mounts.[1] Dire wolves are efficient pack hunters that kill anything they catch. Orcs have always been enthralled with the creatures' cunning and strength, and train them as their preferred mounts. Dire wolves prefer to attack in packs, surrounding and flanking a foe when they can.[2] Orcs sometimes use these fearsome monsters as mounts, preferring them to warhorses for their dexterity and ferocity.[3]

Dire wolves are also summoned by far seers as spirit wolves.

ИзвестныПравить

References Править

Викия-сеть

Случайная вики